10 dolog, amit kivégezhet az Y-generáció

2017. 11. 04., szombat, 12:05

Az Y-generáció újfajta szokásai iparágakat forgatnak fel, termékeket tüntethetnek el. Számos oka van annak, hogy az ezredfordulós generáció preferenciái miért különböznek a többi korosztályétól, például az, hogy ők emlékeznek rá, milyen recesszióban felnőni. A Business Insider összegyűjtötte, hogy mely termékek vannak veszélyben, leginkább azért, mert a fiatalok körében kevésbé népszerűek.

Sör

Júliusban a Goldman Sachs arra hivatkozva minősítette le a Boston Beer Company és a Constellation Brands részvényeit, mert az adatok azt mutatjtk, hogy a fiatalabb fogyasztók a bort és az égetett szeszeket preferálják a sör helyett, ráadásul kevesebb alkoholt is fogyasztanak, mint az idősebb generációk. 2006 és 2016 között a sör 10 százalékpontnyi piaci részesedést vesztett a borral és a likőrökkel szemben. 

Szalvéták

A fiatalabb generáció a papírtörlőket részesíti előnyben a szalvétákkal szemben a Mintel 2016-os felmérése szerint. A megkérdezettek 56 százaléka vásárolt csak szalvétát a megelőző fél évben, míg 86 százalékuk vett papírtörlőt. A Washington Post szerint ennek oka abban keresendő, hogy az Y-generáció szívesebben eszik az otthonán kívül, a papírtörlő pedig többfunkciós. 

Gabonapelyhek

Szintén egy tavalyi felmérésből derül ki, hogy az ezredfordulós generáció közel 40 százaléka szerint a gabonapehely nem megfelelő reggeli, mert össze kell takarítani utána. Inkább az olyan reggeliket részesítik előnyben, ami után minimálisan kell takarítani, vagy menet közben el lehet fogyasztani, például gyorséttermi szendvicseket. A gabonapelyhek értékesítései 5 százalékkal csökkentek 2009 és 2014 között, mindezt úgy, hogy még soha nem volt ilyen magas a reggeliző amerikaiak aránya, mint most. 

Motorbicikli

Sokkal kisebb arányban vásárolnak az Y-generáció tagjai motorokat, mint az előző generációk - erre hivatkozva minősítette le nyáron az AB elemzője a Harley-Davidson részvényeit. A motorgyártó, ami egyébként az amerikai piac felét adja az értékesítsek volumene alapján, tavaly 1,6 százalékos csökkenésről számolt be az eladás volumenét tekintve. 

Saját tulajdonú lakás

A lakástulajdonlások aránya rekordmélységben van az ezredfordulós generáció tagjai között, ami részben a szigorúbb hitelfeltételekkel, részben pedig az életstílusban bekövetkező változásokkal indokolható, például hogy később házasodnak és később vállalnak gyereket. Ebben a tendenciában valószínűleg nem is lesz változás a közeljövőben - véli a Bank of America Merrill Lynch elemzője. 

Joghurt

A joghurtok is veszélyben vannak, különösen a light joghurtok, a szeptember végén zárult évben 8,5 százalékkal zuhantak az eladások a Nielsen adatai szerint. A teljes joghurtpiacon az eladások 1,5 százalékkal zuhantak. A csökkenő érdeklődés az egészségtudatosabb táplálkozással magyarázható, az alacsony tápanyagtartalmú termékek helyett ugyanis a proteinben gazdag élelmiszereket keresik a fogyasztók. A 80-as 90-es években kezdtek el terjedni a zsírszegény diéták, viszont cserében a gyártók több cukrot adtak a termékekhez. Így a "light" termékek gyakran tele vannak cukorral. 

Szappanok

Szappanok helyett tusfürdőket és habfürdőket vesz az Y-generáció. Az amerikai fogyasztók közel fele (48%) szerint a szappanokon kórokozók maradnak a használat után, a 18-24 év közötti korosztályban pedig még nagyobb azok aránya, akik így gondolkoznak (60%). A szappanértékesítések ennek megfelelően csökkennek a Mintel adatai szerint. 

Gyémánt

Az ezredfordulós generáció kevésbé akar házasodni és aki megteszi, azok általában nem a hagyományos gyűrűk közül választanak. A gyémánt értékesítése világszerte csökken - derül ki a Gyémántgyártók Szövetségének statisztikáiból. 

Öblítőszer

A folyékony öblítők eladásai 2007 és 2015 között 15 százalékkal csökkentek az Egyesült Államokban. A piacvezető Downy márka tulajdonosa, a Procter & Gamble szerint az ezredfordulós generáció tagjai "nem is tudják, hogy valójában mire való a termék". 

Bankok

A fiatalok nem bíznak a pénzügyi intézményekben és nem szeretnek intézményekbe járni. Bár a bankok maguk nem fognak eltűnni, de a fiókok hamarosan a múlté lesznek. A Business Insider adatai szerint az Y-generáció kevesebb mint 40 százaléka egyáltalán nem jár bankba.